وقتی صحبت از قدرت بازاریابی می شود، مک دونالدز هیچ رقیبی ندارد. استراتژی بازاریابی مک دونالدز بر اساس نیازهای متغیر مشتریان خود انعطاف پذیر است. در دوران رکود اقتصادی در اواسط سال 2000، مک دونالد ازمعدود شرکت های ایالات متحده بود که نه تنها زمین نخورد، بلکه رونق هم گرفت.
دراستراتژی های بازاریابی "سازگاری" دلیل اصلی ماندگاری شرکت ها است و در سال های اخیر، مشتریان به طور فزاینده ای خواستارصداقت و پاسخگویی بیشتر شرکت ها بوده اند. بنابراین، مک دونالدز از طریق دیجیتال مارکتینگ به این نیاز مشتریان خود پاسخ داد. در اواخر سال 2000، روش های تولید غذای مک دونالدز، از سوی طرف داران حیوانات، مورد مخالت قرار گرفت.
مک دونالدز، پس از اصلاح برخی از اقدامات خود علیه حیوانات، موظف شد که مردم را در جریان قرار دهد و برای این کار شبکه های اجتماعی را انتخاب کرد. در واقع شبکه های اجتماعی و دستگاه های تلفن همراه جایی هستند که مردم بیشتر اوقات خود را در آن ها می گذرانند و مکدونالدز به این موضوع واقف بود.
مک دونالدز چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می کند؟
مکدونالدزاز3 کانال ارتباطی دیجیتال در استراتژی خود استفاده می کند: فیسبوک، اینستاگرام و اپلیکیشین تلفن همراه McDonald’s. این شرکت از این طریق مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار می کند.امروز، مکدونالدز نزدیک به 80 میلیون دنبال کننده در صفحه فیس بوک خود دارد.
مکدونالدز همچنین از طریق اپلیکیشن موبایل خود، کوپن ها وتخفیف های ویژه ای به مشتریانش ارائه می دهد.
رابطه بین ارزش ویژه برند( Brand Equity) و مارکتینگ
تاثیر واکنش های احساسی مخاطب در تصمیم گیری برای خرید
استراتژی های موفق "McDonald’s“ برای استفاده از شبکه های اجتماعی
های ,مک ,ها ,شرکت ,اجتماعی ,مشتریان ,های اجتماعی ,شبکه های ,به این ,مک دونالدز ,سال 2000،
درباره این سایت