اوبر نیزمانندSnapp ، به دلیل استفاده تخصصی از فضای دیجیتال و نهایتا مختل کردن بازار تاکسی ها در ابتدا با مخالفان زیادی روبه رو شد. دلیل اینکه Uber توانست خیلی سریع تاکسی های عبوری را از صحنه حذف کند، توانایی آن در برقراری ارتباط با عموم مردم در فضای آنلاین بود. در حالی که صنعت تاکسی رانی درگیر فضای دیجیتال نبود، اوبر کار خود را آغاز کرد و برای افزایش مسافر و تعداد رانندگان از ارتباطات آنلاین بهره برد.
اوبر چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟
اوبر از فیس بوک، اینستاگرام و توییتر به عنوان کانالهای اصلی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کند. از فیس بوک و توییتر کاربران بازخورد خود را در مورد اوبر ارسال می کنند و اوبر از این طریق می تواند با مخاطبان در تماس مستقیم باشد. اینستاگرام یکی از برنامه هایی است که اوبر از طریق آن از بروز رسانی های خود رونمایی می کند و تخفیفهای ویژه ای ارائه می دهد.
در سال 2016، اوبر از سیستم رتبه بندی بازخورد مثبت، رونمایی کرد. بازخوردهای ثبت شده از تجربه های مسافران، اطلاعات ارزشمندی را در مورد جنبه های بالقوه بازاریابی به اوبر ارائه می دهد. با این اطلاعات، اوبر یک کمپین YouTube را برای تبلیغات خود تشکیل داد.
اوبر از شبکه های اجتماعی، برای انتشار پیام های مثبت و فراگیر در اینترنت استفاده می کند. پیام رسانی اوبر بر آگاهی اجتماعی متمرکزاست. در واقع اوبر با ارسال پیام های مرتبط با موضوعات روزجامعه، با مشتریان ارتباط نزدیکی برقرار کرده است.
رابطه بین ارزش ویژه برند( Brand Equity) و مارکتینگ
تاثیر واکنش های احساسی مخاطب در تصمیم گیری برای خرید
استراتژی های موفق "McDonald’s“ برای استفاده از شبکه های اجتماعی
اوبر ,های ,استفاده ,کند ,تاکسی ,فضای ,اوبر از ,از شبکه ,شبکه های ,می کند ,را در
درباره این سایت